Projekt Girls' Labs: Motivační STEM programy pro středoškolačky

Cíl
PROČ?
Projekt řeší nízké zastoupení žen v přírodovědných a technických oborech kvůli zažitým genderovým stereotypům. Úroveň zastoupení žen ve vědě v ČR patří k nejnižším ze zemí EU, a to zejména v
oblasti přírodních (25 %) a technických věd (15 %). Výzkumného centra NTC se tento problém přímo dotýká. Na vědecko-výzkumných pozicích v NTC je zastoupení žen k říjnu 2022 12 %. Ve vedení žádného z celkem 6 výzkumných týmů není k říjnu 2022 žena a v užším vedení je pouze jedna žena.
K významnému poklesu v zastoupení žen dochází zejména v období po ukončení doktorského studia a nástupem do vědecké profese. NTC se proto soustředí na nastavení vhodných podmínek pro začínající výzkumnice.

Metodický dokument je určen primárně pro interní projektový tým zodpovědný za komunikaci projektu Girl's Labs. Vysvětluje důvody a principy využití genderově citlivého jazyka a nabízí argumenty a odpovědi na nejpalčivější otázky, které mohou vyvstat v rámci komunikační kampaně.
Tato příručka přináší praktický návod pro vyučující, kteří chtějí ve výuce nastavit férové prostředí a odbourávat genderové stereotypy. Je určena zejména pro učitele a učitelky fyziky, chemie či biologie, protože se soustředí na popularizaci vědy a techniky.

JAK?
KDO?
Hlavní řešitel
Západočeská univerzita v Plzni / Nové technologie – výzkumné centrum
Partner s finančním příspěvkem
Genderové informační centrum NORA, o.p.s.
Partner bez finančního příspěvku
Číslo projektu: CZ.03.01.02/00/22_020/0000850